OpenBSD 4.2 (AMSTERDAM) #1: Fri Nov 02 20:00:00 CEST 2007

12

OpenBSD 4.2 (AMSTERDAM) #1: Fri Nov 02 20:00:00 CEST 2007

Floor Terra
Dear OpenBSD users,

A recent thread on undeadly.org (http://undeadly.org/cgi?
action=article&sid=20071003175129&pid=12) was the start of a plan to
organize a small OpenBSD social event in Amsterdam (The Netherlands).
It's nothing official, just a few OpenBSD users getting together. The
date is friday November 2nd, a perfect date to celebrate the 4.2
release. Café "De Deugniet" is the location, it's a 5 minute walk
from Amsterdam central station. The beer is good and there are plenty
of restaurants within walking distance. We start at 8:00 PM.

Everybody is welcome without reservation and entrance is free.
But send an email if you plan to come, I'd like to know how many
people to expect.

Friday November 2nd
Start: 8:00 PM
Café "De deugniet" (http://www.kroegpagina.nl/deugniet/)
Oude Burgsteeg 12
1012 JP Amsterdam

See you November 2nd!

Floor Terra

Re: OpenBSD 4.2 (AMSTERDAM) #1: Fri Nov 02 20:00:00 CEST 2007

toine ganzeboom
I'd like to come

Grt.

Toine Ganzeboom

Re: OpenBSD 4.2 (AMSTERDAM) #1: Fri Nov 02 20:00:00 CEST 2007

chefren
OK, ik kan/kom.

Is er iemand die ook van te voren in de buurt wat wil gaan eten? Ik
stel voor dat we daarvoor uiterlijk 18:30 voor De Deugniet afspreken
en dan ergens heen lopen.

+++chefren

On 10/13/07 7:37 PM, Floor Terra wrote:

> [...]
>
> See you November 2nd!
>
> Floor Terra

Re: OpenBSD 4.2 (AMSTERDAM) #1: Fri Nov 02 20:00:00 CEST 2007

Han Boetes
Hoi Allemaal,

Ik ben vanwege filevermijding de hele week al om 5 uur opgestaan
en toch weer te laat naar bed gedaan. Ik loop nu op koffie en ik
weet zeker dat als ik dat niet op zou hebben ik niet zou
functioneren. En nu ga ik echt naar mijn bedje toe.

Veel plezier allemaal vananavond. :-)

Ik hoop dat jullie zoiets hebben als `moeten we nog es overdoen.' ;-)

# Han

Re: OpenBSD 4.2 (AMSTERDAM) #1: Fri Nov 02 20:00:00 CEST 2007

De Buurman
Klinkt niet verkeerd, count me in.

patryck.

On 11/2/07, chefren <[hidden email]> wrote:
> [...]

> See you November 2nd!
>
> Floor Terra

Re: OpenBSD 4.2 (AMSTERDAM) #1: Fri Nov 02 20:00:00 CEST 2007

The OpenBSd launch party last night at café De Deugniet was a great
succes.
It would be great to try to do the same for the next release.

Unfortunately I did not remember to bring my camera so I can't put my
pictures online.
But if someone who did remember to take some pictures sends me their
pictures I can
put them online.

I want to thank everybody who could join us for the great time!

I'll see some of you wednesday at the Beurs van Berlage.

Floor Terra

Re: OpenBSD 4.2 (AMSTERDAM) #1: Fri Nov 02 20:00:00 CEST 2007

Pieter Verberne

Just curious: how many people were there?

On Nov 3, 2007, at 8:30 PM, Pieter Verberne wrote:

> Just curious: how many people were there?

Volgens mij waren we met z'n twaalven.

(Mijn vorige mailtje was in het engels omdat het ook naar [hidden email]
  ging.
Hier kan het in het Nederlands denk ik.)

Floor

On 11/3/07 8:52 PM, Floor Terra wrote:

> Volgens mij waren we met z'n twaalven.

Ik vond het erg gezellig.

> (Mijn vorige mailtje was in het engels omdat het ook naar
> [hidden email] ging.

Tijdens de bijeenkomst bleek dat een aantal mensen niets van deze
lijst wisten. We moeten blijkbaar proberen af en toe op het bestaan
van deze lijst te wijzen. Even zoeken...

> Hier kan het in het Nederlands denk ik.)

Dat is enigszins de bedoeling!

Net een mailtje naar misc gestuurd met het list-adres.

+++chefren

Ook jongens (studenten) van een jaar of 20?:-) En hoeveel vrouwen?

On Nov 3, 2007, at 10:03 PM, Pieter Verberne wrote:

> Ook jongens (studenten) van een jaar of 20?:-) En hoeveel vrouwen?

Volgens mij was ik de jongste (20 jaar en student). Maar ik voelde me
absoluut niet "de jongste". Het was een erg gezellige avond met erg
gezellige mensen. Wees ook niet bang om langs te komen als je nog
nooit kernel code hebt geschreven ofzo, ik ben zelf ook maar een
"gewone" gebruiker. En er waren gister ook een paar mensen die
langskwamen om te zien wat het nou eigenlijk voor mensen zijn die
OpenBSD gebruiken (ik was zelf ook zo iemand).

In het cafe leken de vrouwen in de meerderheid, maar geen van die
vrouwen kwam voor OpenBSD. Een groep mannen met t-shirts met
grote, vrolijke vissen erop trekt echter wel de nodige aandacht van de
andere cafe bezoekers. En het zijn dan wel voornamelijk de vrouwen die
nieuwsgierig een gesprek beginnen.

P.S.
Het wireframe Puffy t-shirt schijnt populair te zijn bij de dames.

Re: OpenBSD 4.2 (AMSTERDAM) #1: Fri Nov 02 20:00:00 CEST 2007

De Buurman
Floort, ik ga d'r van uit dat er nog iets over bleef van mijn 10
ingelegde euro's na het consumeren van slechts 2 Westmalle's, en dat
je dit resterende bedrag gebruikt hebt om de dame naast je te
trakteren op een (al dan niet alcoholische) versnapering??

On Sat, Nov 03, 2007 at 10:47:36PM +0100, Floor Terra wrote:

> [...]
> grote, vrolijke vissen erop trekt echter wel de nodige aandacht van de
> andere cafe bezoekers. En het zijn dan wel voornamelijk de vrouwen die

Ik denk dat ik de volgende keer wel kom.

> P.S.
> Het wireframe Puffy t-shirt schijnt populair te zijn bij de dames.

Oh, ik denk dat ik er ook maar eens een aanschaf dan;) Ik heb nu een
weekje de wireframe Puffy sticker op me laptop geplakt. I love it.

On Nov 4, 2007, at 7:43 AM, De Buurman wrote:

> [...]
> je dit resterende bedrag gebruikt hebt om de dame naast je te
> trakteren op een (al dan niet alcoholische) versnapering??

Misschien had ik mijn nieuwe wireframe Puffy t-shirt aan moeten
trekken om
een beetje zelfvertrouwen erbij te krijgen. ;-)

..... Of een paar biertjes extra.

Floor

On Nov 4, 2007, at 11:00 AM, Pieter Verberne wrote:

> Ik denk dat ik de volgende keer wel kom.

> Oh, ik denk dat ik er ook maar eens een aanschaf dan;) Ik heb nu een
> weekje de wireframe Puffy sticker op me laptop geplakt. I love it.

Dat heb ik ook gedaan een paar weken geleden. Ik krijg veel positieve
reacties
van mensen die OpenBSD helemaal niet kennen.

On Sun, Nov 04, 2007 at 01:41:34PM +0100, Floor Terra wrote:
> [...]
Zouden ze hierdoor ook OpenBSD gaan gebruiken??:-)

> Dat heb ik ook gedaan een paar weken geleden. Ik krijg veel positieve
> reacties van mensen die OpenBSD helemaal niet kennen.

Jah, wel grappig dat zo'n logo zo kan opvallen.

Trouwens, Floor, ben jij een man of vrouw? De meeste Floor's zijn vrouw
denk ik:-)

On Nov 4, 2007, at 2:55 PM, Pieter Verberne wrote:

> Zouden ze hierdoor ook OpenBSD gaan gebruiken??:-)
Zodra je zover bent dat je hun computer moet gaan onderhouden
kan je enige invloed uitoefenen. Zo zijn mijn ouders ook een jaar
ruim een jaar geleden overgestapt op Linux. ;-)

> Jah, wel grappig dat zo'n logo zo kan opvallen.
>
> Trouwens, Floor, ben jij een man of vrouw?
Een man.

De meeste (alle?) OpenBSD gebruikers zijn man.

On 11/4/07 3:41 PM, Floor Terra wrote:

> De meeste (alle?) OpenBSD gebruikers zijn man.

Nee!

Er zijn 2 uitzonderingen, Hanna Schroeter in Duitsland en Diana
Eichert. De eerste kan heel aardig programmeren en werkt bij een grote
provider, de andere werkt bij de overheid in Amerika.

+++chefren

(Die dit graag als gesloten lijst ziet waar je kan mailen wat je wilt,
dus ook enigszins privacy schendende details, zonder dat het bij
Google terecht komt maar iemand heeft hem naar publieke archieven
gepiped...)

Re: OpenBSD 4.2 (AMSTERDAM) #1: Fri Nov 02 20:00:00 CEST 2007

Paul de Weerd
On Sun, Nov 04, 2007 at 07:29:44PM +0100, chefren wrote:

> [...]
> eerste kan heel aardig programmeren en werkt bij een grote provider, de
> andere werkt bij de overheid in Amerika.

Vergeet vooral Deanna Phillips <[hidden email]> niet. Die heeft
net mijn audio gefixt. En er zijn nog meer (minder vocale)
vrouwelijke OpenBSD gebruikers. Ik ken er ten minste een.

Paul 'WEiRD' de Weerd

PS: Hannah is met een H op 't eind ;)

--
                 http://www.weirdnet.nl/

On Sun, Nov 04, 2007 at 07:52:30PM +0100, Paul de Weerd wrote:

> Vergeet vooral Deanna Phillips <[hidden email]> niet. Die heeft
> net mijn audio gefixt. En er zijn nog meer (minder vocale)
> vrouwelijke OpenBSD gebruikers. Ik ken er ten minste een.

Misschien hebben vrouwen gewoon geen smaak??:-) Owjawel, zo vinden Puffy leuk..

12